NASA’dan Heyecanlandıran Zaman Makinası

Evren hakkındaki bilinmeyenleri yaptığı birçok araştırma ile insanlığa sunan NASA çalışmalarına dur durak bilmeden devam ediyor. Bugüne kadar evrene ait fotoğraflar ve keşiflerde kullanılan Hubble Uzay Teleskobu, yerini zaman makinası olarak anılan James Webb Uzay Teleskobu’na bırakıyor.
jameswebb2

Birçok bilinmeyenle dolu olan evren için sırları keşfetmek adına yürütülen yüzlerce bilim çalışmasında ileri teknolojideki teleskoplar sayesinde farklı galaksilerden fotoğraflar alınabiliyor. Dünya dışında, uzayda nasıl gelişmeler ve oluşumlar olduğu, teleskoplar ve uydular gibi uzay araçları aracılığıyla dünyaya taşınarak birçok bilgi sahibi olunmasını sağlıyor. Ancak yıldızlar konusuna gelindiğinde durum biraz farklılaşıyor. Çünkü yıldızların yayılma hızları ışık hızına eşit ve bu nedenle yıldızlara bakıldığında, aslında geçmiş görülüyor. Bu nedenle en çok bilinenlerden biri olarak Hubble gibi yıldız görüntüleyen teleskoplar aslında milyonlarca yıl öncesini gösteriyor. Daha yeni sonuçlar alabilmek adına da, NASA son teknolojik gelişmelerden de yararlanarak yeni bir teleskop geliştirmek için çalışmalar yapıyor.

Üzerinde çalışılan James Webb Teleskobu’nun teknolojisi ise evrenin oluşumuna yol açan ve Büyük Patlama olarak bilinen 13,8 milyar yıl önceki geçmişin, 200 milyon yıl sonraki görüntüleri inceleyebilmesi bekleniyor. Adının zaman makinası olarak anılması da bu hıza sahip olabilmesinden kaynaklanıyor. Günümüzde kullanılan Hubble teleskobunun ulaşamadığı yerler için James Webb’in büyük bir avantaj olacağı söyleniyor. Şuan yürütülen çalışmalar doğrultusunda NASA’dan alınan bilgilere göre, yeni uzay teleskobu 2018 yılında Hubble yerine kullanılmaya başlayacağı biliniyor.
jameswebb3
Zaman makinası olarak anılan James Webb Teleskobu sayesinde Dünya dışındaki hayatın keşfi konusunda büyük bir ilerleme kaydedilecek. Dünya haricinde, içinde bulunduğumuz galakside olan ve dünyaya benzeyen 200 milyar gezegen olduğu biliniyor. Gelişen teknoloji ve bilim adamlarının sahip oldukları yeterli bilgi birikimi sayesinde üretilen James Webb Teleskobu sayesinde, evrenin daha ileri keşfi konusunda önemli adımlar atılması bekleniyor.1990’da yörüngeye taşınan Hubble Uzay Teleskobu yerine, 2018’de göreve başlaması beklenen James Webb Teleskobu, Hubble’dan 3 kat büyüklükte mercekler ile dizayn edilmiş olduğu için, bugüne kadar elde edilen bilgilerin 100 kat fazlasına kadar ulaşılması mümkün olacağı söyleniyor.

NASA’dan Heyecanlandıran Zaman Makinası Hakkında Yapılmış Yorumlar

Henüz hiç yorum yapılmamış. İlk yorumu siz yapmak ister misiniz?

Bunlar Çok Okundu!
Cyborg Efsanesi Gerçek Mi Oluyor?

12 ay önce Merve paylaştı
Yapay Zeka Işık Sayesinde Çağ Atlayacak!

1 sene önce Merve paylaştı
Mars Kazası Detaylı Olarak Görüntülendi!

IBM Molekülü Bütün Virüsleri Yok Edecek

1 sene önce Merve paylaştı
Avrupalılar Mars Robotu Kaybetti!

1 sene önce Merve paylaştı
Kara Delikler Yok Oluyor Mu?

1 sene önce Merve paylaştı
Mars Yolculuğu Hakkında Merak Edilenler Açıklandı!

1 sene önce Öykü Çağ paylaştı