Wolf 1061c: Yaşanabilir En Yakın Gezegen

Merve Öziş

20.12.2015 Bilim

New South Wales Üniversitesi’nin başlattığı projede astronomlardan oluşturulan bir ekip, Güneş sisteminin dışında yer alan en yakın yaşanabilir gezegeni keşfederek büyük ve başarılı bir işe imza attı.

New South Wales Üniversitesi’ndeki astronomların hummalı çalışmaları sonrasında, Güneş sisteminin dışında dünyaya en yakın yaşanabilir gezegen keşfedildi. Ophiuchus yani yılancı takım yıldızında yer alan ve cüce yıldız Wolf 1061 yörüngesi üzerinde bulunan Wolf 1061c, dünyadan sadece 14 ışık yılı uzaklığında konumlanmış durumda. Daha önce en yakın yaşanabilir gezegen olarak belirlenmiş olan Gliese 667Cc, dünyaya 22 ışık yılı uzaklıkta konumlanıyordu. Bu durumda yeni keşfedilmiş olan Wolf 1061c, bu gezegene göre dünyaya 8 ışık yılı daha yakında konumlanıyor.

Ortaya çıkan bu yeni gezegen, Avrupa Doğu Gözlemevi’nde yer alan 3,6 metrelik bir HARPS spektografı ile tespit edilmiş durumda. Dünyadan 4 kat daha büyük olduğu söylenen bu gezegen, araştırmacılar tarafından on yıldır geliştirilen yeni bir teknik ile gezegen avının geliştirilmesi sonucunda ortaya çıktı.

Wolf 1061 yıldızı yörüngesinde yer alan 3 gezegenden bir tanesi olan Wolf 1061c gezegeninin kütlesi 4,3 kat iken, diğer gezegenlerin kütleleri de 5,2 ve 1,4 olarak saptandı. Bu üç gezegenden ortada olan, güneş etrafında 18 günde dolanırken diğer gezegenler ise 67 ve 5 günde dolanıyor.

Bu gezegenlerin yapısından bahsedecek olursak; tüm bu gezegenlerin potansiyel olarak sert ve kayalık bir yüzeye sahip olduğu tahmin ediliyor. Yeni keşfedilmiş olan Wolf 1061c ise Goldiloks bölgesinde yani yaşanabilir bölgede yer alıyor. Bunun anlamı da gezegende sıvı halde su bulunabilmesi son derece yüksek bir ihtimal, yani gezegende hayat oluşturulabilir. Diğer gezegenler hakkında söylenenler ise çok sıcak ya da çok soğuk oldukları.

Bu araştırmaları gerçekleştiren ekip, daha yakın gezegenlere odaklanıyor olsa da şimdilik daha yakında yaşanabilir bir gezegen bulunmuş değil. Araştırmacılar eğer Wolf 1061’in çevresinde dolaşan gezegenlerin, yıldızın önünden geçmekteyken gözlemini gerçekleştirebilirse, atmosferleri hususunda da bazı bilgilere ulaşabileceklerini düşünüyorlar. Bu araştırma bilimde gittikçe ilerlendiğinin de bir kanıtı ve insanlık için de büyük bir adım.

Wolf 1061c: Yaşanabilir En Yakın Gezegen Hakkında Yapılmış Yorumlar

Henüz hiç yorum yapılmamış. İlk yorumu siz yapmak ister misiniz?

Bunlar Çok Okundu!
Cyborg Efsanesi Gerçek Mi Oluyor?

12 ay önce Merve paylaştı
Yapay Zeka Işık Sayesinde Çağ Atlayacak!

12 ay önce Merve paylaştı
Mars Kazası Detaylı Olarak Görüntülendi!

IBM Molekülü Bütün Virüsleri Yok Edecek

1 sene önce Merve paylaştı
Avrupalılar Mars Robotu Kaybetti!

1 sene önce Merve paylaştı
Kara Delikler Yok Oluyor Mu?

1 sene önce Merve paylaştı
Mars Yolculuğu Hakkında Merak Edilenler Açıklandı!

1 sene önce Öykü Çağ paylaştı